Je hebt het recht om je bestelling gratis te annuleren binnen 24 uur na aankoop. Indien je ons echter na deze periode een e-mail stuurt om de bestelling te annuleren, kunnen wij dit helaas niet meer garanderen. De kans is groot dat je bestelling al is verwerkt en verzonden, waardoor wij de bestelling niet tegen kunnen houden. Je kunt dan de bestelling na ontvangst retourneren.
Ruilen of retourneren
Klanten die niet tevreden zijn na aankoop, hebben het recht om de bestelling tot 14 dagen na ontvangst terug te sturen. Wij zorgen er dan voor dat je de aankoopprijs van de bestelling binnen 2 weken op je rekening staat. Mocht de maat niet passen en wil je het product ruilen of heb je de voorkeur voor een andere variant van het product, ook dan kun je door contact op te nemen met ons je bestelling ruilen of retourneren.
*Zijn de producten niet geschikt voor terugzending om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne of is de verzegeling van het product na de levering verbroken, dan geldt dat deze producten van het wettelijk herroepingsrecht zijn uitgesloten.
Op welke rekening ontvang ik de terugbetaling?
Het bedrag zal op dezelfde manier teruggestort worden als je afgerekend hebt. Als dit niet mogelijk is, dan zullen wij naar jou uitreiken.
Retourkosten
Over het algemeen zijn de kosten voor het retourneren van een product voor jouw eigen rekening. Mocht je het verkeerde product of variant hebben ontvangen, dan is het niet noodzakelijk om het product op te sturen. Wij zullen jou een nieuw product opsturen.
Defecte producten
Het is niet nodig om defect ontvangen producten terug te sturen. Producten die defect ontvangen zijn, hoef je niet te retourneren. Defecte items zijn namelijk niet langer geschikt voor verkoop. In dit geval ontvang je een nieuw product, of je ontvangt de volledige aankoopprijs terug. Het enige wat je hoeft te doen is een bevestiging opsturen van het defecte product. Denk hierbij aan 1 of meerdere afbeeldingen van het item.
Om een nieuw product aan te vragen of een refund te ontvangen, gelieve contact met ons opennemen doormiddel van het invullen van het contactformulier.
Verkeerd ontvangen product
Lever hiervoor een foto ter bewijs aan van het verkeerd ontvangen product of variant en geef aan welk product of variant je hiervoor in de plaats wilt ontvangen.
Mocht je een bepaalde variant van een item hebben besteld, maar hebben wij een ander of verkeerd product opgestuurd, dan kun je een nieuwe zending van het product of van het juiste exemplaar aanvragen via het contactformulier. Om in aanmerking te komen dien je een foto op te sturen ter bewijs van het verkeerd ontvangen product of variant. Je moet ook aangeven voor welk product of exemplaar je het product wilt ruilen.
Hoe werkt de retournering?
Stap 1: Maak gebruik van de contactgegevens voor het aanvragen van een retour
Stap 2: Je zult een mail ontvangen na de aanmelding. In de mail vind je het retourformulier en ons retouradres
Stap 3: Stuur de producten op door de bestelling via de post te sturen.
Het is belangrijk om je pakket van een Track & Trace code te voorzien. Elke zender is volgens de wet namelijk zelf verantwoordelijk voor een Track & Trace code. Sterker nog, het kan gebeuren dat een retour geweigerd wordt bij het ontbreken van een Track & Trace code.
Stap 4: Het aankoopbedrag wordt binnen 30 dagen gestort op je bankrekening.
Op moment dat wij het pakketje ontvangen, storten wij het aankoopbedrag binnen 1 maand op je bankrekening.
De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij je oorspronkelijke aankoop. Heb je gebruik gemaakt van een bankoverboeking, dan wordt het aankoopbedrag ontvangen op je rekening. Personen die met een credit card betaald hebben zullen het bedrag op hun credit card teruggestort krijgen.
Voorwaarden retourneren
Het is belangrijk dat:
De artikelen compleet en in originele staat zijn
De originele verpakking aanwezig is en dat het artikel onbeschadigd is
Je zorgt voor een Track & Trace code
Ook het retourformulier aan de retour wordt toegevoegd
Het ordernummer vermeld wordt op het formulier
De naam volledig geschreven wordt op het retourformulier
Indien je retour niet aan de punten hierboven voldoet, dan is het helaas niet mogelijk om je retour aan te nemen. Dit betekent dat het aankoopbedrag niet terug wordt gestort.
Waar vind ik het retourformulier?
Je kunt het retourformulier door het contactformulier te gebruiken. Binnen maximaal 24 uur heb je een reactie op je aanvraag.
Afhandeling
Op moment dat de retourzending intern verwerkt is en de terugbetaling van het aankoopbedrag is geregeld, word je zo snel mogelijk geïnformeerd. Klanten die na 30 dagen niets van de klantenservice hebben gehoord kunnen ook zelf contact opnemen.
Let Op: Heb je een item retour verzonden en is het product niet compleet of beschadigd, dan zijn wij helaas niet in staat om de producten aan te nemen en kan het aankoopbedrag ook niet teruggestort worden. Het is belangrijk om producten bij een retourzending goed te verpakken, vooral als het gaat om breekbare producten.
FAQ
Waar kan ik het retourformulier vinden? Je kunt door ons een e-mail te sturen via het contactformulier.
Waar vind ik de Track & Trace code?
Heb je een retourzending naar ons gestuurd, dan behoor je een Track & Trace code te krijgen van de postdienst of het postkantoor. Het is belangrijk om ons een mail te sturen om zo de Track & Trace code van de retourzending door te geven.
Waar vind ik het retouradres?
Wanneer je de retourzending geregistreerd hebt, zul je het retouradres ontvangen van ons.
Opmerking: Ons retouradres staat niet gelijk aan het afzenderadres op je pakketje. Stel ons altijd op de hoogte als er een product retour wordt gezonden en verzend de items dus niet zomaar op. Is je retourzending verstuurd naar een ander adres dan ons retouradres, dan is het helaas niet mogelijk om de verzending te verwerken waardoor de zending niet terugbetaald wordt.
Waar vind ik mijn ordernummer?
Het ordernummer is terug te vinden in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het succesvol plaatsen van je bestelling in onze webshop.
Je kunt je ordernummer ook vinden in alle verzendnotificatie mailtjes die wij opsturen. Het ordernummer bestaat uit een combinatie van 4 tot 5 cijfers.
Kun je je ordernummer niet vinden? Neem contact met ons op via e-mail en vraag naar het nummer van je bestelling!